تجهیز و برچیدن کارگاه ساختمانی

تجهیز و برچیدن کارگاه ساختمانی. کارگاه های ساختمانی قلب تپنده یک پروژه به حساب می آیند. عوامل اجرای پروژه ازنیروی انسانی تا مصالح ساختمانی و ماشین آلات مربوطه، همه و همه در کارگاه ساختمانی مستقر می شوند.

پروژه متره بتنی

از این رو در مبحث متره و برآورد ساختمان دستورالعمل تجهیز و برچیدن کارگاه های ساختمانی به طور مفصل مورد توجه مترورها قرار می گیرد.

لذا این جلسه از آموزش متره و برآورد را به مبحث بسیار مهم تجهیز و برچیدن کارگاه اختصاص دادیم. پس به دقت مطالعه کنید…

تجهیز کارگاه:
عبارت است از عملیات ، اقدامات و تدارکاتی است که باید به صورت موقت براي دوره ي اجراء انجام شود تا آغاز و انجام دادن عملیات موضوع پیمان طبق اسناد و مدارك پیمان میسر شود.

تجهیز و برچیدن کارگاه ساختمانی

ساختمان هاي پشتیبانی:
به ساختمان هایی گفته می شود که براي پشتیبانی عملیات اجرایی مورد بهره برداري قرار می گیرند مانند کارگاه هاي سرپوشیده شامل کارگاه هاي آهنگري )نجاري( ، آرماتوربندي ، ساخت قطعات پیش ساخته و …

ساختمان هاي عمومی :
به ساختمان هایی گفته می شود که براي افراد مستقر در کارگاه و سرویس دادن به آنها مورد استفاده قرار می گیرند مانند ، دفاترکار ، نمازخانه ، غذاخوري ، نانوایی و…

محوطه سازي :
شامل خیابان بندي ، ایجاد خاك ریز براي کانال هاي هدایت آب ، فضاي سبز ، زمین هاي ورزشی ، حصارکشی ، تامین روشنایی محوطه و …  منظور از ورودي کارگاه محل یا محل هایی از کارگاه است که در آن آب و برق و گاز و مخابرات مورد نیاز اجراء کار از سوي کار فرما تامین و تحویل پیمانکار می شود.

تجهیز کارگاه ساختمانی

انبارکارگاه:
محل یا محل هایی از کارگاه است که در آن با توجه به طرح جانمایی تجهیز کارگاه براي نگهداري وحفاظت از مصالح و تجهیزات از آنها استفاده می شود.

تجهیز کارگاه ساختمانی

راه دسترسی :
راه دسترسی است که راههاي موجود در کشور را به کارگاه متصل می کند .

راه هاي سرویس :
راه هایی هستند که براي دسترسی به محل اجراي کار احداث می شوند.

راه هاي ارتباطی :
راه هایی هستند که راه هاي معادن ، مصالح ، عرضه ، انبار مواد منفجره و مانند آن را به طور مستقیم یا با واسطه ي راه هاي دیگر به محل اجراي عملیات متصل می کند.

راه انحرافی :
راهی است که براي تامین تردد وسایل نقلیه عمومی که قبلاً از مسیر موجود انجام می شد اما به علت انجام عملیات موضوع پیمان قطع شده است احداث می شود.

منظور از تامین ، در شرح ردیف هاي تجهیز و برچیدن کارگاه فراهم کردن ساختمان ها ، تاسیسات و ماشین آلات ، روش احداث یا در اختیار گرفتن آنها از امکانات موجود در محل به صورت خرید خدمت یا اجاره و اقدام هاي مربوط به نگه داري و بهره برداري از آنهاست.

 برچیدن کارگاه :
عبارت است از جمع آوري مصالح ، تاسیسات و ساختمان هاي موقت ، خارج کردن مصالح ، تجهیزات ، ماشین آلات و دیگر تدارکات پیمانکار از کارگاه ، تسطح ، تعمیر کردن و در صورت لزوم به شکل اول برگرداندن زمین ها و محل هاي تحویلی کارفرما، طبق نظر کارفرماست.

آموزش متره و برآورد ساختمان بتنی

آموزش متره و برآورد ساختمان فولادی

آموزش آنالیز بهاء و پیشنهاد قیمت

پیج اینستاگرام سیویل 2

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *