نحوه پرداخت ها در پیمانکاری

نحوه پرداخت ها در پیمانکاری آنقدر مهم است که همه پیمانکاران و مهندسین مجری که در عملیات های عمرانی فعالیت می کنند باید موارد و نکات زیر را به دقت مطالعه کنند و از شرایط و چگونگی پرداخت ها مطلع شوند.

پروژه متره بتنی

با توجه به اهمیت موضوع نحوه پرداخت ها در پیمانکاری، مطابق فهرست بهاء هر رشته مقادیر را به دقت و گام به گام برای شما آورده ایم.

1- هزینه ي هر یک از ردیف هاي تجهیز و برچیدن کارگاه به تناسب پیشرفت عملیات مربوط به آنها ، محاسبه شده و در صورت وضعیت ها درج می شود.

نحوه پرداخت ها در پیمانکاری

تبصره: هزینه ي ردیف هایی که تامین آنها به صورت خرید خدمت و یا اجاره انجام می شود، چنانچه مربوط به بخشی از کار باشد به تناسب پیشرفت آن بخش از کار محاسبه می شود و در صورتی که به کل مربوط باشد به تناسب پیشرفت عملیات موضوع پیمان ، محاسبه و پرداخت می شود.

2- هزینه ي تجهیز و برچیدن کارگاه پس از احتساب تخفیف یا اضافه پیشنهادي پیمانکار( ضریب پیشنهادي پیمانکار) در صورت وضعیت ها منظور می شود.

3- هزینه ي برچیدن کارگاه پس از اتمام عملیات و برچیدن کارگاه در صورت وضعیت منظور و پرداخت می شود.

4- روش پرداخت هزینه ي تجهیز و برچیدن کارگاه در پیمان هایی که برآورد هزینه ي اجراي آنها کمتر از  2500 میلیون ریال و هزینه ي تجهیز و برچیدن آنها به صورت یک قلم شده است به شرح ذیل است:

4-1) در کارگاه هاي مربوط به فهرست هاي پایه رشته ابنیه ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی ، آبرسانی روستایی ، آبخیزداري و منابع طبیعی ، شبکه توزیع آب و جمع آوري فاضلاب به صورت زیر است:
* 45% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه پس از اجراي بخشی از تجهیز کارگاه که انجام آن براي شروع عملیات الزامی است یا تدارك  60%  ماشین آلات مورد نیاز.
* 45% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه به نسبت پیشرفت عملیات موضوع پیمان.
*10% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه ، پس از برچیدن کارگاه .

4-2) در کارهاي مربوط به فهرست هاي پایه رشته راه ، باند فرودگاه وزیر سازي راه آهن ،راهداري ، خطوط انتقال آب ، آبیاري تحت فشار و آبیاري و زهکشی به صورت زیر است:

* 30% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه پس از اجراي بخشی از تجهیز کارگاه که انجام آن براي شروع عملیات موضوع پیمان لازم است یا تدارك 60% ماشین آلات.
* 60% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه به نسبت پیشرفت عملیات موضوع پیمان.
* 10% مبلغ تجهیز و برچیدن کارگاه پس از برچیدن کارگاه.

خلاصه نحوه پرداخت در انواع مختلف فهرست بها را به همین راحتی می توانید به خاطر بسپارید و از آن استفاده کنید.

دوستان تا آنجایی که امکانش هست سعی کردیم مطالب به صورت سلیس و روان و کوتاه خدمت شما ارائه بشه امیدوارم که از این جلسه متره و برآورد لذت کافی برده باشید.

آموزش متره و برآورد ساختمان بتنی

آموزش متره و برآورد ساختمان فولادی

آموزش آنالیز بهاء و پیشنهاد قیمت

پیج اینستاگرام سیویل 2

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *