بهترین روش مهاجرت از طریق مهندسی عمران چیست؟

بهترین روش مهاجرت از طریق مهندسی عمران چیست؟

همین اول کار خدمت شما عزیزان جمله ای را که تجربه کرده ام و صد ها شاگرد خارج از کشور و دوستان خارج از کشور به بنده گفتن را براتون میگم:

لطفا لطفا لطفا بدون دانش، مهارت، هدف و سرمایه مهاجرت نکنید.

مهاجرت با رشته مهندسی عمران

داشتن هدف مهمترین موضوع برای جابه جایی شما به کشور دیگرست.

کسی که کاری نداره کسی که نتونسته در اینجا به حداقل موفقیت هایی برسه قطعا در کشور دیگه راه بسیار سخت تری پیش رو داره.

جمله کلیشه ای و پر تکرار انسان های سطحی نگر در اینستاگرام اینه:

هر جایی بهتر از این خراب شده است بهتره زودتر بریم و فرار کنیم و جونمون نجات بدیم ایران جای زندگی نیست. درست میگم؟؟

هر انسان با سوادی که قدری منطق داشته باشد کاملا متوجه حقایق خواهد شد.

بهترین روش مهاجرت از طریق مهندسی عمران چیست؟

بزارید مثالی بزنم براتون:

شخصی را در نظر بگیرید که فقط یک مدرک مهندسی عمران گرفته (فرقی نمی کنه از کدام دانشگاه) و تلاشی نمی کنه در شهر خودش بتونه درآمدی ایجاد کنه و زندگیش رو بچرخونه و با دیدن اینستاگرام و جملات سمی و اخبار تبلیغاتی دفاتر مهاجرتی فکر می کنه اینجا دست کم گرفته شده  و باید به کشور دیگری بره تا به ثروت هنگفت و زندگی آرومی برسه. 

در آخر با فروش دارایی پدر و مادر و وام و قرض اقدام به مهاجرت می کنه و با ورود به کشور دیگه متوجه میشه که مدرکش رو قبول ندارن و باید کار آموزی ببینه و بعد اگه شانس بیاره و دووم بیاره بعد از دو سال زندگی معمولی خواهد داشت که وقتی که زندگی عادی میشه مجددا احساس کم ارزشی خواهد کرد و میگه من در تله فلان کشور گیر افتادم و باید کلی مالیات بدم و …

شخص دومی را در نظر بگیرید که یک مدرک مهندسی عمران را گرفته و با علاقه فراوان مشغول به انجام پروژه های مختلف با همه سختی هاست و هدفش را دنبال می کند.

درامد خوبی داره و زندگی می چرخه، بعد از مدتی حس می کنه که باید تحصیلش رو ادامه بده یا اینکه یک شعبه دیگه از کارش را در کشور دیگری که با تحقیق و تفحص فهمیده ببره یا اینکه بیزینس پلنی داره که مطمئن به اجرای آن هست و می خواد در امارات یا امریکا و … مذاکره کنه و پیاده سازی کنه و باعث افتخار خودش و خانوادش و کشورش بشه.

کاملا با هدف مشخص اقدام به تحقیق درباره کشور مورد نظرش می کنه و به اینستاگرام و دروغ ها گوش نمیده. کشور مورد نظرش برای پیاده سازی هدفش پیدا می کنه و با انجام مراحل قانونی اقدام به مهاجرت می کنه و در فردای همان روز مهاجرت به یک هدف مشخص از قبل تعیین شده به دنبال ساخت هدف خودش میره این هدف می تونه تحصیلی یا کاری باشه و حتی بیزنسی که بهترین انتخاب هست.

قطعا شخص دوم بسیار موفق و مهاجرت برایش عالی بوده و به آزادی های بسیار زیادی رسیده که در ایران محدودش کرده بودن.

شخص اول هیچ دانشی جز داشتن مدرک تحصیلی عمران نداره ولی شخص دوم علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی عمران، روی خودش سرمایه گذاری زیادی کرده نرم افزارهای عمرانی را کامل مسلط شده، دوره های تجربی کارگاهی زیادی رو بوده و اجرای ساختمان های زیادی رو از نزدیک دیده و یا نقشه بردای های زیادی از مناطق مختلف کرده. راه های زیادی رو طراحی کرده. اجرای پل های زیادی رو از نزدیک دیده و تجربه بسیار بالایی در ایران بدست آورده.

مهاجرت مهندس عمران

نکته جالب ماجرا اینجاست با ورود شخص اول به کشوری مثل کانادا اتفاق زیر می افته:

اولش همه چیز از ایران بهتر میشه: اینترنت خوب، تحریم نبودن، امکان خرید گوشی، لپتاپ و … و اینکه ذهن احساس می کنه من در ایران نمی تونستم اینا رو به راحتی داشته باشم پس اینجا عالیه. بعد از گذشت دو سال درگیر یک زندگی کاملا کارمندی و عادی که بیشتر درآمدش درگیر هزینه اجاره یا قسط خونه و همچنین مالیات میشه و هزینه خورد و خوراک عادی می مونه که باهاش عملا نمیشه هیچ بیزنسی راه اندازی کرد.

شخص دوم با هدف مشخص تحصیلی یا بیزنسی اقدام به راه اندازی بیزنس خود کرده و با راه اندازی بخشی از بیزنس خودش اقدام به جذب سرمایه و رشد بیزنسش می کنه و به سرعت به رفاه بالایی در جامه ای مدرن می رسه که آرزوی شخص اول هم بوده ولی تفاوت این دو شخص در چی بود؟؟

شخص دوم انرژی، زمان، هزینه کرده چرا چون رشته عمران دوست داشته و هدفش کاملا مشخص بوده ولی شخص اول حتی به برگشت به ایران هم فکر می کنه چون تردید داشته که اینجا خوبه یا نه برگردم یا نه؟؟؟

خواهشی که ازتون دارم اینه اول خودتون بشناسید:

1- آیا رشته مهندسی عمران را دوست دارید؟ آیا به زور و از روی اجبار و حرف های بقیه افراد این رشته رو انتخاب کردید؟؟ پاسخ خودتون روی برگه بنویسید لطفا.

2- آیا تلاشی برای اعلام وجود خودتون در رشته عمران در بازار کار کرده اید؟؟

3- آیا نرم افزارهای تخصصی رشته عمران را بلدید؟

4- آیا تجربه اجرای ساختمان سازی، راهسازی، پلسازی، سدسازی و … را داشتید؟؟

5- آیا سرمایه برای ساخت و ساز دارید؟؟

6- آیا با سازنده ای در ارتباط و دوستی نزدیک هستید؟؟

7- ایا دوست دارید ادامه تحصیل بدید؟

8- دوست دارید در چه کشوری و در چه رشته ای درمقطع ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدید؟ هدفتون از ادامه تحصیل چیه؟؟ فقط کارمند بشید؟ کارمند خارجی ها بشید چون ایران خوب نیست؟؟ 

9- آیا هدفتون اینه بعد از ادامه تحصیل استاد دانشگاه خارجی بشید؟ آیا دوست دارید بیزنس خودتون راه اندازی کنید؟

10- چه بیزینسی در رشته عمران می خوای راه بندازی؟ آیا در ایران این کار کردی و جواب گرفتی؟؟

11- آیا فقط تحت فشار جو مهاجرت و حرف های صدمن یه غاز بلاگرها و افراد بیسواد اینستاگرام قصد مهاجرت داری؟؟

لطفا به سوالات بالا با دقت و از درون خودت پاسخ بده.

مهاجرت خوبه به شرطی که با هدف و انگیزه صحیح و مهارت های لازم انجام بشه و حتما این کار در ایران کرده باشید و جواب گرفته باشید و با منطق و بررسی بازارهای خارجی و ایده خودتون اقدام به مهاجرت کنید.

امیدوارم این مطلب تحت رصایت شما بوده باشه.

این مطلب با استفاده از تجربه شخصی و همچنین دوستان و ایرانیانی که خارج از کشور مشغول به کار هستند نوشته شده است.

در پایان بهترین ها رو براتون آرزو دارم. مطالب بسیار خوبی در پیج اینستاگرام سیویل 2 هست لطفا فالو بفرمایید.

پیج اینستاگرام سیویل 2

فروشگاه سایت سیویل 2

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *